Snabbmat

Kvart över tolv gick grabbarna på lunch och jag gick till Oolaa runt hörnet, tänkte jag skulle ha en avslappnad, lagom lyxig lunch för mig själv. B är för övrigt ute på stan för ett gäng sista ärenden innan han drar. Tror också att han passar på att luncha med Johan, Sigge och Micke. Lika bra att han håller sig borta.

Jag beställde iaf setmenyn med sallad till förrätt och pasta till huvudrätt. Sen väntade jag. Och väntade. Och väntade. Tjejerna bredvid som kom efter mig hade redan fått sin mat när det bara var 20 min kvar innan jag skulle möta upp gänget hemma igen. Lagom stressad vinkade jag till mig servitrisen och sa att jag har bråttom och måste ha maten typ nu fick då beskedet att de har en salladsbuffe, vilket alltså var min förrätt. 3 personer kom rusande och frågade om de kunde hjälpa till, de måste undrat varför jag satt kvar och knappade på min telefon istället för att hämta mat, men vad kunde de hjälpa till med liksom? Stoffa i mig maten? Synd att jag var tvungen att kasta mig i salladen och pastan samtidigt för det var en riktigt schysst buffé. Men next time, if there is a next time.

20110825-133101.jpg

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a comment